facebook googleplus linkedin menu twitter user

  • nl
  • en

Dealmaking Dinner | Erasmus Center for Entrepreneurship 07-10-2014

Dinsdag 7 oktober was het tijd voor de zevende Dealmaking Dinner van het jaar. Dit jaar in het gebouw van onze partner, Erasmus Center for Entrepreneurship, aansluitend op de nationale finale van Get in the Ring. Drie pitches die overdag waren opgevallen bij twee van onze investeerders, die plaats namen in de jury, kregen dan ook de kans om ’s avonds ook voor alle investeerders te pitchen. De proposities werden afgewisseld met een Turks buffet en een wijnproeverij van Anfors. (www.zakelijk.anfors.com)

Als eerste was Kameleon Rose aan de beurt: Een kledingmerk met modieuze kleding voor reizigers. Haar pronkstuk is de Kameleon, een kledingstuk dat op 52 verschillende manieren kan worden gedragen. Een filmpje met de verschillende mogelijkheden is te vinden op www.kameleonrose.com

foto 1 (1)

Vervolgens was Studygrasp aan de beurt. Dit is een slimme studietool, die studenten overzicht, motivatie en focus biedt en op die manier hoger onderwijsinstellingen helpt het studiesucces te verhogen. Deze tool draait pilots op 7 verschillende HBO’s! Het programma is te vinden op www.studygrasp.nl

De propositie van de derde ondernemer was er ook op gericht om studenten te helpen in hun studieproces. Maar waar Studygrasp zich richt op planning, richt eFaqt (www.efaqt.com) zich op de manier van studeren. Het biedt een online aantekeningenschrift dat bewezen wetenschappelijke studievaardigheden combineert.

foto 4        foto 2

De vierde propositie kwam van www.barplanet.com. Met ruim 20.000 bars & clubs en 5000 upcoming events het grootste uitgaansplatform van Nederland: Het laat je precies zien wat er die avond bij jou in de omgeving te doen is.

Last, but not least, was het de beurt aan Shake-on (www.shake-on.com). Zij zijn bezig met een het ontwikkelen van een armbandje, dat informatie uitwisselt, wanneer je iemand een hand geeft. Zo is het onthouden van namen en uitwisselen van kaartjes niet meer nodig, en wordt de wereld van netwerken een stuk makkelijker gemaakt.

foto 3

Nadat iedereen had genoten van het lekkere eten, de verschillende wijnen en deze enthousiaste pitches, was er nog een laatste onderneming aan de beurt. www.elqava.co verzorgde de koffie als afsluiting. Zij verkopen abonnementen waarbij je maandelijks verschillende soorten exclusieve koffies krijgt thuisgestuurd. Al met al was het ook dit keer een geslaagd Dealmaking Dinner en gaan er vast een hoop vervolggesprekken komen.