facebook googleplus linkedin menu twitter user

  • nl
  • en

Dealmaking Dinner | Social Impact Factory Utrecht | 9-2-2017

De gloednieuwe Social Impact Factory op het Vredenburg in Utrecht was de locatie voor het eerste Dealmaking Dinner van 2017. SIF probeert ondernemende oplossingen te zoeken voor maatschappelijke vraagstukken en werkt hiervoor samen met vele uiteenlopende partners. Hun pand is nog volop in renovatie maar op de eerste verdieping was een ruimte bekleed met gerecyclede KLM pakjes gereserveerd voor de pitches.

De ondernemers van Bylder.com, NOX, Logoclicks en Handlefy stonden klaar om de investeerders te overtuigen van hun propositie. Jan Pons van Logoclicks trapte af met zijn online logopedie voor mensen met afasie (spraakproblemen na hersenletsel)  zodat deze gemakkelijk thuis de intensieve therapie kunnen volgen die ze nodig hebben. Dit kost hen namelijk minstens 4 uur per dag en naar een traditionele logopedist gaan is dus vaak niet haalbaar. Logoclicks werkt samen met hogescholen en revalidatiecentra om de communicatieve vaardigheden van deze groep te verbeteren met hun online traject.

 

Voor Bylder.com was Daniel Paaij van de partij. Zijn bedrijf is je bouwmarkt, woonwinkel en vakman in één. Op het platform kun je een woning aanmaken en verschillende type projecten toevoegen; van kleine klusjes tot meerdere grote verbouwingen op verschillende locaties. Vervolgens zorgen ze ervoor dat je snel advies kunt vragen, mensen kunt inhuren en materialen kunt bestellen voor elke mogelijke verbouwing.

 

Ook Handlefy is een handige online applicatie, alleen richt deze zich op de opslag van je spullen. Jochem Verheul was aanwezig om de investeerders enthousiast te maken voor dit concept. Via zijn app voer je spullen in die je elders wilt laten opslaan. Vervolgens worden ze snel opgehaald en kun je ze met één druk op de knop weer terug laten bezorgen wanneer jij dat wilt.

 

De laatste ondernemer van deze avond was Fanar Al-Obaidy, die met zijn bedrijf NOX inspeelt op de slapeloosheid waar veel mensen mee kampen. Samen met zijn zakenpartners ontwikkelde hij een natuurlijk slaapdrankje met mulungu, een plant die al eeuwenlang in Brazilië
wordt gebruikt om mensen te helpen met een betere nachtrust. Het zorgt er niet alleen voor dat je sneller inslaapt maar ook dat je beter doorslaapt en uitgerust wakker word.

 

 

Hierna stond een overheerlijk buffet klaar met verschillende soorten Italiaanse gerechten en konden de aanwezigen verder met elkaar in gesprek. Ondernemers en investeerders hebben onder het genot van een drankje nog lang kunnen netwerken. Het was een mooie avond!