facebook googleplus linkedin menu twitter user

  • nl
  • en

DEALMAKING DINNER I Den Haag 23-5-2013

Investeerders luisteren aandachtig
Investeerders luisteren aandachtig

Ons prachtige Haagse kantoor, via onze partner “Erasmus Centre of Entrepreneurship” op kantoor van Stichting Maatschappij en Onderneming (SMO) was deze avond het decor voor het vierde Dealmaking Dinner van 2013. In dit prachtige pand aan de Lange Voorhout in Den Haag houden wij o.a. elke drie weken onze Coffee, Tea & Investment bijeenkomsten plaats.

Met ruim 30 investeerders en 6 pitchende ondernemers was het tot tapas-restaurant omgetoverde kantoor goed gevuld. 

Na de ontvangst introduceerde Hendrik Halbe SMO, haar activiteiten en de connectie met onze club. Tevens stipte hij ontstaan van een beroemd snoepje aan. Dat bij toeval is ontstaan in het pand waar de dealmaking plaatsvond. Een baron die hier lang geleden woonde liet zijn koffie bij de kachel staan toe hij in slaap viel, toen hij wakker werd en de koffie hard geworden was het Haagse Hopje geboren. De meest symbolische plek om een investeringskans te pitchen.

Na deze kort geschiedenisles was het de beurt aan AmigoAmigo om zich te presenteren aan de investeerders. Het bedrijf biedt bedrijven de kans zich te presenteren aan een grote groep studenten door hen deals (kortingen) aan te bieden. Die grote groep verzamelen ze door studenten de straat op te sturen om andere studenten lid te maken. Met deze offline marketing methode voor een online platform heeft AmigoAmigo 30.000 studenten in Amsterdam aan zich weten te binden. Om alle studentensteden in Nederland te veroveren pitchten zij vanavond voor een investering.

De volgende ondernemer introduceerde zijn plan om een keurmerk op te richten voor het veilig huren en verhuren van vakantiehuisjes via internet. Want wie verteld jou dat het huisje op de Veluwe dat je hebt geboekt er ook echt staat, en dat het er uitziet zoals de foto’s doen geloven. Om niet een keurmerk, maar hét keurmerk neer te zetten zoekt men een investering, kennis en kunde van informals.

Een start-up vanuit de TU Delft presenteerde daarna de windchallenge. Een kleine windmolen van slechts 10 kilo die probleemloos in de gebouwde omgeving geplaatst kan worden, er is alleen een bouwvergunning voor nodig.  Het is een volledig Hollands product, alle onderdelen worden in Nederland gemaakt. De windchallenge heeft nu een investering nodig om het product verder uit te kunnen rollen.

Het was een zeer diverse avond wat betreft proposities. De volgende ondernemer presenteerde de Tingly Games. Deze casual games kun je zelf maken en aanpassen aan de boodschap die je wilt overbrengen en vervolgens versturen naar een geliefde, vrienden of familie. Het idee komt voort uit een verzoek van iemand om zijn vrouw via een game

Zoals gezegd was het een drukke avond met veel goede pitches. De voorlaatste pitch introduceerde een nieuwe techniek die het elektrolyse-proces 20 tot 25 procent efficiënter maakt. Elektrolyse wordt onder andere toegepast bij het produceren van waterstof. Een kansrijk product dus gezien alle ontwikkelingen richting een waterstofeconomie.

Rozen voor Haar
Rozen voor Haar

De pitches werden afgesloten met een romantisch product. Bij Rozen voor haar kun je Hollandse rozen bestellen in chique vazen en verpakkingen die binnen 24 uur bezorgd worden bij wie je wilt verrassen. De marges zijn groot doordat de tussenhandel wordt uitgeschakeld en de rozen direct van de veiling naar de klant gaan. Om te groeien en op den duur ook uit te breiden naar meerdere webshops in andere bloemsoorten, pitchte deze ondernemer vanavond voor een investeerder met kennis van online marketing.

Na zes pitches was het dan eindelijk tijd voor het heerlijke Spaanse tapas-buffet. Met live muziek van een gitarist en violist kwamen de gesprekken op gang en kregen investeerders de kans om kritische vragen te stellen aan de ondernemers en mogelijk kaartjes uit te wisselen. Een mooi decor voor de ondernemers om op zoek te gaan naar de juiste informal. Na een paar uur borrel bespraken de aanwezige ondernemers de avond, om vervolgens voldaan naar huis te gaan.

Live muziek
Live muziek